03.01.2013 Blue Ridge representert under NRF 2013.

Kom og møt oss på NRFs årlige komferanse i New York 13.-16. januar 2013.

Vi er i BOOTH nummer C226. Vi kan der friste med bl.a:En 6 måneders fri SaaS-avtale
  • 30 minutter fri konsultasjon: Koble din varebeholdning til din bunnlinje!
  • Gratis Expo Pass: Klikk her.
  • Vil du gjøre en avtale om et møte med oss allerede nå? Klikk her.
  • Du får snakke med Anders Armandt, innkjøpssjef på Procurator AB, som på NRF får sin hedersbevisning av Retail Touch Points for Procurators gjennombrudd innen innkjøp og vareforsyning.

20.12.2012 K Ekrheim implementerte Clarity Replenish og gikk fra nær sammenbrudd til suksess.

Historien om K Ekrheim er både en personlig historie om en daglig leders kamp for å redde sitt eget selskap og ikke minst om dagligvarehandelens kanskje skarpeste innkjøperteam. Med Clarity Replenish fikk K Ekrheim et gjennombrudd og har nå bransjens kanskje beste leveringsevne og turn. Ikke dårlig når de samtidig gikk fra fem innkjøpere til to!

Les mer her. Eller les egen artikkel i Logistikk & Ledelse her.


30.11.2012 Procurator AB mottar prestisjefull hedersbevisning for sine gjennombrudd innen innkjøp og vareforsyning.

Sammen med prominente retailere som Build-A-Bear, Chico's, Guitar Center, Macy's, Kobo, L'Occitane, Lenovo, Speci alty Fashion Group, Sports Authority og Tourneau har Procurator nylig blitt tildelt en prestisjefylt pris av organisasjonen RetailTouchPoints.

Vinnerne av prisen utmerket seg i et eller flere av følgende områder:
  1. Unike shopper-/kampanjedrevne tilbud
  2. Strategier for kundeoppfølging
  3. Kundeanalyse
  4. Teknologisk innovasjon


Selskapene konkurrerte i 14 forskjellige kategorier og Procurator vant i kategorien Supply Chain. Sentrale drivere bak Procurators gjennombrudd har vært deres bruk av Clarity Replenish og Lifeline Visibility.

Les mer om den prestisjefylte prisen her.


14.11.2012: Vårt Lifeline Services program gir oppsiktsvekkende resultater.

Via Blue Ridge og vår tjeneste Lifeline Services gjennomføres det nå i stor stil forbedringsprogrmmer med våre kunder. Våre kunder benytter seg av vårt rammeverk for forbedring av innkjøp som profesjon samt en et meget godt utbygget kompetanse-, sertifiserings-, og analyseopplegg som gir mulighet for å jakte på både fallgruver og ytterligere potensialer. En viktig brikke i dette er analysemulighetene kundene får gjennom å bruke Lifeline Visibility. Vi har ønsket oss denne kapabiliteten i mange år, og når vi nå har den, har den skapt en aldri så liten revolusjon. Både hos våre Clarity-kunder og hos E3-brukere. "Vi hadde ingen anelse om at det fantes slike muligheter" - er den unisone tilbakemeldingen vi får.

29.09.2012: Rekorddeltakelse på BluePrint 2012- en workshop for noen av verdens fremste logistikkaktører

BluePrint 2012
går av stabelen på Stone Montain utenfor Atlanta, Georgia. Denne etterhvert så tradisjonsrike konferansen samler selskaper fra hele verden hvor målet er å sette hverandre i stevne både med hensyn til utvikling av best practice innen innkjøp og vareforsyning og ikke minst effektiv og kraftfull analyse. Som flere tidligere år har vi også i år deltakelse fra Norge og fra Inventory Investment.

Denne gang er det en rekke selskaper som kommer til å benytte sine egne Lifeline Visibility databaser direkte i gruppearbeid og strategidiskusjoner for å utforske nye optimeringsmuligheter og ikke minst utveksle informasjon over landegrensene. Her knyttes det relasjoner mellom selskaper og verdensdeler som har vist seg svært verdifulle i en brukergruppe på mer enn 10.000 innkjøpere, vareforsynere og SC-planleggere.

20.09.2012: Dagligvaregrossist K Ekrheim AS oppnår oppsiktsvekkende resultater med Clarity Replenish i fundamental snuoperasjon.

K. Ekrheim var vår første nordiske implementering av Clarity Replenish. I 2009 startet en avgjørende snuoperasjon hvor Clarity Replenish spilte en avgjørende rolle. Les mer her.


12.09.2012: Våre analytiske løsninger gjør det skarpt innen byggevare- og interiørbransjen.

Clarity Replenish er en løsning som lenge har gjørt det skarpt innen byggevarebransjen. Nå gjør også våre analytiske tjenestebaserte løsninger sitt inntog. Flere av de nordiske kundene har allerede stort utbytte av dette, og våre to-the-point analyseverktøyer gjør det også skarpt internasjonalt. Home Hardware, en kyst-til-kyst aktør innen trelast, interiør og møbler i Canada rapporter stor suksess med Clarity Replenish, og nå også med vår tjenestebaserte analysetjeneste Lifeline Visibility, et løsning som er "bolt-on" på Clarity Replenish, men som også har sin styrke i at den kan kombinere de avanserte beregningene i Clarity Replenish med supplerende informasjon fra selskapets ERP-system eller andre ønskelige datakilder. Les mer om Home Hardware her.

12.08.2012: Programmet for BluePrint 2012 er nå klart. Bli med på en svært spennende konferanse i Atlanta 03.-04 oktober.

BluePrint
har etterhvert opparbeidet seg et ry som en av de skarpeste og mest givende workshops for oss som jobber spesielt med innkjøp, vareforsyning og supply chain-analyser.

Det blir deltakelse fra hele verden fra en rekke selskaper både innen retail og distribusjon/wholesale. Det blir også deltakelse og presentasjoner fra bedrifter her i Norden. Les utfyllende konferansedetaljer her. Konferansen foregår på fantastiske Stone Montain utenfor Atlanta, Georgia.

02.07.2012: Inventory Investment AS med meget god resultatrapport for 2011

Siden starten i 2008 har Inventory Investment stadig økt sin kundebase, omsetning og resultater. Ved utgangen av 2011 viste alle viktige indikatorer (salg, margin, resultat og soliditet) en svært bra utvikling fra året før. Selskapet scorer svært høyt når det gjelder soliditet og kredittverdighet, noe som understrekes i vedlagte rapport fra Experian.

Se vurderingen av Inventory Investment

26.06.2012: BluePrint Nordic avviklet med stor suksess på Losby Gods utenfor Oslo.

For 4. gang på rad ble brukerkonferansen avviklet på Losby Gods. Årets seminar samlet rekordmange deltakere fra både Norge og Sverige. I år fikk vi høre svært engasjerende erfaringer om hvordan bruken av systemer og ny innsikt har skapt tildels store forandringer hos de aktuelle bedriftene. Også i år hadde vi besøk av Blue Ridge ved Greg White og Dan Craddock. Dessuten deltok Chris Longhito fra Henrcy Schein med svært interessante foredrag og betraktninger fra en av verdens kanskje mest "viderekomne" grossister innen faget innkjøp og vareforsyning. Ikke minst ble det særdeles spennende og krevende interaktive sesjoner med bruk av Lifeline Visibility som analyseverktøy. Sjekk forøvrig omtalen av seminaret fra Blue Ridge her.


10.05.2012: Siv Ing Gisle Krigsvoll AS tar i bruk Clarity Replenish og Lifeline Visibility for å optimere sine innkjøp og vareforsyning.

En av trønderregionens mest markante aktører innen verktøy, maskiner og jernvarer til byggevare, landbruk, jernvare og bilrekvisita tar i bruk fremtidsrettet optimeringsløsning for ytterligere å styrke sin konkurranseposisjon.

Se pressemelding
10.04.12: Melbye Skandinavia AS tar i bruk neste generasjon innkjøpslløsning

En av Skandinavias ledende aktører innen produkter og smartere systemløsninger innen energi- og fibernett er operativ  med fremtidsrettet løsning for optimering av innkjøp og vareforsyning.

Se pressemelding