Arrangerer «Supply Chain Game» seminar 6. februar 2018


- Et samarbeid mellom Inventory Investment, Logma og Eirill Bø

Så hva er «The Supply Chain Game»? Om du ikke har spilt det, anbefales det på det varmeste. Det er morsomt, faglig motiverende og gir erkjennelse av hvor viktig det er at nettopp du bidrar til samarbeid i verdikjeden.


Agenda:

08.30-08.45: Kaffe og velkommen
08.45-10.45: The Lego Supply Game - spilling
10.45-11.15: Silo tenking - refleksjon
11.15-11.30: Pause
11.30-12.00: Supply Chain Planning Cloud fra Blue Ridge

Dato: 6. februar 2018
Sted: Oslo-området, mer detaljer senere
Pris: Gratis
Kursleder: Eirill Bø, Førstelektor Handelsskolen BI
Tema: Silo tenkning og informasjonsassymetri i verdikjeden


Vi ber om at du melder deg på før 24.12.2017 (bindende påmelding)

TRYKK HER FOR PÅMELDING


Beskrivelse av Supply Chain - spillet:
Spillet illustrerer utfordringene med lagerstyring og kundeservice i en lang forsyningskjede. Kjeden består av fire nivåer, råvareleverandør, produsent, grossist og detaljist. Deltagerne deles inn i grupper og gis roller i verdikjeden. Det er ingen kommunikasjon mellom de ulike nivåene i kjeden og alle skal bestille varer iht. en vurdering av kostnader og servicegrad. Det er i tillegg lagt inn en usikkerhet i etterspørselen som skaper utfordringer.


























Gjennom spillet måles løpende lagernivå, servicegrad og logistikkostnader. Spillet ender stort sett opp med enormt mange legoklosser i kjeden, høye logistikk kostnader samt en lav servicegrad. En engasjerende, morsom og selvreflekterende vinkling på en av de største utfordringene innen Supply Chain Planning. Samarbeid mellom kategori, innkjøp og lager er nøkkelen til et profitabelt optimum - et ABC i selverkjennelse.






















BRUKERTREFF - Rapporter og analyser i Supply Chain Analytics / Visibility

Inventory Investment og Bilglassgruppen inviterer til brukertreff - Torsdag 19. oktober kl. 10-16.00 i Bilglassgruppens lokaler

For første gang har vi gleden av å invitere til brukertreff sammen med en av våre brukere! Bilglassgruppen har med sitt flerlager-oppsett og høye krav til servicegrad en sammensatt og spennende logistikk. Bli med på brukertreff og vær med på å dele erfaringer.

Brukertreffet er rettet mot alle som er interessert i innkjøpsfaget, og er en erfaringsarena hvor du og din organisasjon får muligheten til å dele og motta opplevelser fra innkjøpshverdagen.

Brukertreffet er en møteplass der erfaringsoverføring er i hovedfokus.

-Brukertreff 7-2017: Torsdag 19/10 >> Meld deg på her innen 13. okt.

-Brukertreff 8-2018: Torsdag 15/03 >> hold av dato


" Rapporter og analyser i Supply Chain Analytics / Visibility"

Innkjøp er et operativt fag hvor man både skal holde orden på alle de små detaljer, og samtidig følge de strategiske linjene. Metoder og teknikker er i stadig utvikling, og med nye verktøy åpner det seg nye muligheter. Sammen med BlueRidge har vi nå 135 databaser og over 1100 brukere av Supply Chain Analytics / Visibility. Dere er blant disse! På dette brukertreffet vil vi at du skal være med på å dele «min beste rapport». Har du en rapport eller et dashboard som brukes ofte?

Vær med å del din erfaring - og vær med å høste av andres erfaringer!

Agenda og tid:

09:45 - 10:00 Oppmøte

10:00 - 11:00 Bilglassgruppen

11:00 - 12:00 «Min beste rapport» del 1

12:00 - 13:00 Lunsj - mingling

13:00 - 14:30 «Min beste rapport» del 2

14:30 - 15:00 Pause - mingling

15:00 - 15:30 Leadtime forecasting

15:30 - 15:45 Diskusjon/spørsmål

15:45 - 16:00 Avslutning

Vi ser frem til å møte deg, og vil legge til rette for at det blir en innholdsrik dag. Vår ambisjon er at du kan ta med hjem lærerike erfaringer og informasjon som kommer til nytte for både deg og dine kollegaer. Brukertreffet gir mulighet til å møte andre med samme innkjøpsfaglig interesse.

Tid, sted og påmelding til Brukertreffet:

Sted: Bilglassgruppen, Hvamsvingen 26, 2013 Skjetten

Tid: Torsdag 19. oktober 2017 Oppstart kl 10:00 - Avslutning kl 16:00

Kursholdere: Geir Henning Garstad og Sissel Borgerud Falk

Pris: NOK 2.000 pr. selskap (Kom så mange dere kan:)

Meld deg på her innen fredag 13.oktober


SUPPLY CHAIN seminar - DIGITALISERING AV VAREFORSYNINGEN

LOSBY GODS 7-8.JUNI 2017

Vi ønsker vi deg hjertelig velkommen til vårt årlige Supply Chain-seminar som arrangeres for 9. år på rad. Årets tema er hvordan vi på best måte kan utnytte digitaliseringen av vareforsyningen til å bedre vår service og lønnsomhet, redusere varelageret og jobbe smartere.

Seminaret passer for deg som jobber med planlegging, analyse og gjennomføring av effektive innkjøp og logistikk. Bli inspirert av våre spennende foredragsholdere, bransjeeksperter, dyktige kunder og samarbeidspartnere i hyggelige omgivelser på Losby Gods.

Den 7. juni legger vi vekt på å inspirere deg med visjonære foredrag. 8. juni vil vi fokusere på erfaringsutveksling og workshops hvor du selv kan prøve ut hvordan verktøyene fungerer.

Program - 7. juni
08.00-09.00 - Registrering
09.00-09.15 - Åpning / Velkommen - Sverre Rosmo
09.15-09.45 - The Digitalization of Supply Chain Planning & Execution - Greg White
09.45-10.45 - Fremtidens kompetansekrav til Supply Chain Planning - Eirill Bø
10.45-11.15 - Pause / Mingling
11.15-12.00 - Snuoperasjonen i Vectura - Lorna Stangeland
12.00-13.00 - Lunch
13.00-14.00 - Digitalisering i retail - Nils Pedersen
14.00-14.30 - Supply Chain Planning i retail - fra 0 til 100 - Torleif Seielstad
14.30-15.00 - Pause / Mingling
15.00-15.30 - Digitale utviklingstrender i Supply Chain Planning - Rod Daugherty
15.30-16.30 - Integrert vareforsyning - Hva er det egentlig? - Geir Henning Garstad
18.30.19.00 - Mingling og fordrink
19.00 - Middag

Program - 8. juni
08.00-09.00 - Frokost
09.00-09.30 - Blue Ridge Solutions Outlook - Jim Byrnes
09.30-10.30 - Prognosemodeller - Nye konsepter - Geir H. Garstad, Rod Daugherty
10.30-11.00 - Pause / Mingling
11.00-12.00 - Program for løpende resultatforbedring - Geir H. Garstad
12.00-13.00 - Lunch
13.00-14.00 - Resultatforbedring hands-on, Workshop - Geir H. Garstad, Sissel Falk
14.00-14.30 - Erfaringsutveksling i plenum - Sverre Rosmo
14.30-15.00 - Produktnyheter - Rod Daugherty
15.00 - Avslutning - Sverre Rosmo

Pris: Seminar+bevertning - 1 dag - kr. 5 600,-
Pris: Seminar+bevertning+overnatting - 2 dager - kr. 6 900,-

Vi setter stor pris på om vi kunne få din påmelding innen fredag 26. mai:).

Meld deg på her



LEDERSEMINAR - DIGITALISERING OG OMSTILLING

LOSBY GODS 6.JUNI 2017 KL. 12.00

Nok en gang samler vi toppledere hos våre kunder og partnere til et slag golf, interessante foredrag med lederperspektiv - og ikke minst erfaringsutveksling med likesinnede - i en hyggelig setting på naturskjønne Losby Gods.

I år skal vi høre om to selskaper som har vært igjennnom omfattende og vellykkede omstillingsprosesser hvor digitalisering og bruk av ny teknologi har vært sentrale

Program:
12.00-13.00 - Lunch
13.00-16.00 - Golf, både for erfarne og nybegynnere / fri aktivitet
16.00-17.00 - Snuoperasjon og omstilling Vectura - Lorna Stangeland
17.00-17.20 - Pause/Mingling
17.20-18.20 - Gausdal Landhandleri aksellererer og blir digital - Audun Løhre
19.30 - Middag

Pris: 2 900,- pr. person inkluderer deilig lunch og middag fra Losby sitt eksklusive kjøkken og ikke minst et slag golf, enten du er erfaren eller du er nybegynner.

Setter stor pris på om vi kunne få din påmelding innen fredag 26. mai:).

Meld deg på her



BRUKERTREFF 2017

Inventory Investment inviterer til brukertreff. Det første treffet i 2017 vil være 15. mars i konferansefasilitetene til Hotell Bristol. Påfølgende treff blir 19. oktober 2017.

Kolbotn, 13. februar 2017

 Brukertreffet er rettet mot alle som er interessert i innkjøpsfaget, enten som utøver av daglige innkjøp, eller som medarbeider i tilknyttede funksjoner. Brukertreffet er en erfaringsarena hvor du og din organisasjon skal få muligheten til å dele og motta opplevelser fra innkjøpshverdagen. Vi erfarer at det rundt om finnes mange felles problemstillinger og at det er et ønske om å kunne dele disse for å finne gode og varige løsninger. Brukertreffet skal være en møteplass der erfaringsoverføring er hovedfokus.

«Investeringskjøp»

Hovedtema for brukertreffet 15.mars vil være "Investeringskjøp", vi vil diskutere spørsmål som ofte kommer frem når vi snakker med kunder om investeringskjøp. Det kan gjelde årlige prisøkninger eller tidsbegrensede tilbud. I SCP heter funksjonen Forward Buy. Send gjerne inn problemstillinger.


Vi vil også ha en gjennomgang av fordelinger, reserveringer eller allokering som funksjonen heter i SCP.


For påmelding til brukertreff, Klikk her for å melde deg på

For mer informasjon kontakt Sissel Falk, sissel.falk (at) inven.no

Blue Ridge Solutions aksellererer

23. februar 2017: Vår mangeårige partner og løsningsutvikler - Blue Ridge Solutions får ny daglig leder og øker sine investeringer.

Blue Ridge Solutions annonserte i dag en ny og forsterket satsing for videre vekst. Selskapet har ansatt Jim Byrnes som ny daglig leder (CEO). Jim har omfattende erfaring fra en rekke programvareselskaper, bl.a M4 og Infor og han har hjulpet en rekke av disse selskapene til markant vekst, noe som er en sentral faktor bak ansettelsen av ham i Blue Ridge Solutions.

Vocap, Blue Ridge Solutions finansielle partner, øker også de finansielle investeringene i Blue Ridge både knyttet til forskning og utvikling og rettet mot global salgs- og markedsføringsvekst.

Greg White, grunnleggeren av Blue Ridge, vil nå innta rollen som President i selskapet, hvor han fremover vil fokusere enda mer på selskapets visjon og produktstrategier, utvikling av langsiktige strategiske relasjoner samt forretningsutvikling.

I Inventory Investment hilser vi disse initiativene velkommen og gleder oss til å kunne dra ytterligere veksler på supply chain planning-løsninger i verdensklasse og ikke minst fortsette vårt fruktabare samarbeide med et av verdens kanskje beste programvaremiljøer innen supply chain planning.

Les mer om Greg White og Jim Byrnes her.

Oslo Børs
Oslo, 1. desember 2016: Vi gratulerer vår kunde Vectura AS med en vellykket notering på Oslo Børs.


Gausdal Landhandleri AS går til skyen med Blue Ridge-løsningene

Oslo, Atlanta, USA. 22. November 2016.

Inventory Investment AS har inngått en avtale med Gausdal Landhandleri AS om å levere de verde nsledende planleggingsløsningene fra Blue Ridge, som er globalt ledende innen cloudbaserte løsninger for prognostisering, planlegging, innkjøp og vareforsyning, allokering og analyse. Denne Supply Chain Planning-teknologien skal støtte planlagt vekst og gi økt varetilgjengelighet, forutsigbarhet og synlighet gjennom selskapets forsyningskjede.

"Våre kunder krever korte leveringstider og høy servicegrad, noe som stiller økte krav til vår evne til god planlegging og gjennomføring", sier Audun Løhre, daglig leder i Gausdal Landhandleri AS. "For å gjøre vår forsyningskjede mer forutsigbar, lønnsom og konkurransedyktig, trengte vi det mest avanserte og kapable systemet. Vårt samarbeid med Inventory Investment og Blue Ridge setter oss i stand til å fornye vår forsyningskjede og derigjennom skape et godt grunnlag for videre lønnsom vekst."

Blue Ridge-teknologien kobler på en presis måte forsyningskjeden til kundebehovene, og skaper en bedre kundeopplevelse ved å sikre at produktene er tilgengelige til riktig tid og sted uten at det fører til unødvendige investeringer i lager. Gausdal Landhandleri så en betydelig verdi i Blue Ridge-løsningenes evne til presis prognostisering av sesongdrevet etterspørsel og så på en presis måte sørge for riktige lagernivåer på sentrallager og i butikk.

"Mer enn noen gang må detaljister proaktivt forstå kundenes behovsmønstre for å kunne sikre produkttilgjengelighet uten å skape unødvendige lagerholdskostnader», sier Sverre Rosmo, daglig leder i Inventory Investment, og støttes av Greg White, toppsjef i Blue Ridge: «Vi er sikre på at Gausdal drar fordeler av den enestående presisjonen i vår planleggingsteknologi, som ytterligere vil støtte selskapet med lønnsom styring av sin forsyningskjede, skille seg ut med enestående servicemål og drive frem ytterligere vekst i selskapet."








BRUKERTREFF 2016

Inventory Investment har startet opp igjen med brukertreff. Det andre treffet i 2016 vil være 20. oktober i konferansefasilitetene til Hotell Bristol. Påfølgende treff blir 15.mars 2017.

Oslo, 31. august 2016

 Brukertreffet er rettet mot alle som er interessert i innkjøpsfaget, enten som utøver av daglige innkjøp, eller som medarbeider i tilknyttede funksjoner. Brukertreffet er en erfaringsarena hvor du og din organisasjon skal få muligheten til å dele og motta opplevelser fra innkjøpshverdagen. Vi erfarer at det rundt om finnes mange felles problemstillinger og at det er et ønske om å kunne dele disse for å finne gode og varige løsninger. Brukertreffet skal være en møteplass der erfaringsoverføring er hovedfokus.
T

«Sesong»

 Tema for brukertreffet 20. oktober vil være "Sesong", vi vil diskutere spørsmål som ofte kommer frem når vi snakker med kunder om sesong. Informasjon fra oss vil være om Aggregerte prognoser.

T

For påmelding til brukertreff eller for mer informasjon, kontakt Sissel Falk

sissel.falk (at) inven.no


SEMINAR JUNI 2016

Velkommen til vårt årlige Supply Chain Seminar på

Losby Gods onsdag 8. juni

For 10. år på rad arrangerer vi vårt seminar på Losby gods. Med Lostby golfbane og naturen rundt får vi en av landetds vakreste innramminger på et av landets beste konferansehoteller.

Som tidligere år er fokuset på inspirasjon, erfaringsutveksling og læring. På menyen i år står det inspirasjon fra Atle Nordli, en meget erfaren foreleser og fagressurs ved Handelshøyskolen BI. Atle vil snakke om hvordan feltet Supply Chain Optimization ser ut og beveger seg sett fra en akademia. Og Greg White, CEO og grunnlegger av Blue Ridge  Solutions, vil i fortsettelsen av Atles foredrag illustrere hvordan hans Gartner Group Magic Quadrant-rangerte selskap tar utfordringen og sikter mot en globalt ledende posisjon innen feltet.

På den inspirasjonelle delen av seminaret vil dessuten vil vi få et spennende foredrag fra salgsdirektør Asger Petersen hos vår sponsor Apport Systems om hvorfor IT-prosjekter går galt. Men IT-prosjekter kan jo også lykkes. Et slikt prosjekt og erfaringene derfra vil logistikkdirektør Asgeir Lium hos Icopal AS fortelle om.

Det vil også bli hands-on diskusjoner og problemløsing på seminaret. Til å hjelpe oss her, får vi spennende innledninger fra Vectura, Bilglassgruppen, Rema Distribusjon og Inventory Investment.

Det er alltid spennende å se hvordan løsninger i verdensklasse utvikler seg videre. Vi har derfor invitert sjefstrateg Rod Daugherty til å fortelle oss hvordan Blue Ridge-løsningene kommer til å utvikle seg videre. Her har vi spennende ting i vente!

Vi ønsker alle våre kunder, sponsorer og øvrige interesserte hjertelig velkommen!


Verdensledende løsninger innen
Supply Chain Planning


 Spesialister innen logistikk og lageroptimering



Komplett norsk ERP for distributører innen varehandel




Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Maecenas ligula erat, ultrices a, ornare uismod in, fringilla et, elit. Praesent tempus lobortis mauris. In hac habitasse platea dictumst. Maecenas ultricies nunc non orci. Nullam lorem tortor, vehicula at, facilisis non, condimentum vitae, felis. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per